Friday, March 11, 2011

Jangan Buat Orang yg mencintai kamu kecewa

em.. Cinta... sangat indah kan... cinta cinta cinta... pasti sape yang sedang di lamun cinta akan tersenyum tersipu2... heheheheh marilah kite share sket ape yang mcnods bace kat FB tadi.. heheheh silakan semua...


1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya

hanya ada kamu satu-satunya.

2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap

menjadi impiannya.

3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu

merasa berat badan kamu sudah bertambah.

4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain

lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang

berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

6] Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon

untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu

sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat

bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.

8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa

pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau

tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia

ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.

10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon

untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan

mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.

12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi

baginya barang itu sangat istimewa.


13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung.

Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.


14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.


15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran

yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh

di mata, jauh di hati?’


16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.


17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau

mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.


18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika

kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.


19] Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!.

bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar

mana permintaan mu.


20].Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS

dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas

dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.


21] Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari

kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.


22] Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak

pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.


23] Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin

mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu,

kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.


http://mcnods.fotopages.com

menulis

Ok.. ambik mase kejap sebelum client datang neh.. corat coret di sini... semalam nk menulis.. tapi lepas jogging mandi.. katil tu rasa macam syurga... hhehaheha.. ape lagi.. letak je kepala terus ilang di buai mimpi.. sedar2 tgk jam 6.07 menit.. owh.. dah pagi rupanya.. nasib baik takde bas sekolah yang kene kejar macam dolu2.. owh... so bleh le bermalas2 atas katil.. em.. sejuk plak pagi ni.. tgk luar tingkap.. ojan ke... kan best kalau hari ni sabtu..

tapi takpe.. walaubagaimanapun today is friday.. kene pi opis.. lagi client mau datang.. huhuhhuh...
hari ni alhamdulillah.. rasa tenang dan seronok mau ke opis.. apakah kerana today is friday?? hehehe... owh.. skang ni ujan renyai2... best nye kalau dapat baring2 golek2... heheheh pemalas betul mcnods... aih tak bleh malas... mcnods kamu kene rajin.. u r developing your name and career! ya... berusaha! mcnods mau jadi seorang yang sangat professional dan courtesy.. cewah... juga di hormati orang... nk orang hormat kite ape yang kite kene buat?? ok kite hormat la orang dulu...

mari kire bekerja! yeay...
http://mcnods.fotopages.com

Monday, March 07, 2011

Si A

Em... setelah demam ritu... sekarang sudah ok... tapi itu lah nak kata.. sekali lagi mcnods mendapat ujian dari Allah... ok.. mcnods ade kenal dengan orang baru... to be refferred as A. em.. pada mula perkenalan.. mmg mcnods tgk orang sume tak peduli pon kat A.. kesian A.. jadi mcnods pun kawan la ngan A.. lebih kurang sebulan perkenalan.. macam2 jugak A ada cerita pada mcnods mengenai kisah kerja nye dahulu...

Ok makin mcnods kenal A.. makin mcnods pelik dengan sikap A yang kadang2 a bit annoying.. sorry to say but it really true that A is very annoying... kenapa mcnods kate gitu.. sebabnye dia suke pre-judgment orang... baru jumpe orang tu sekali dua.. terus A buat keputusan yang dia tak suke kat orang tuh... then A mesti akan ckp kat mcnods yang dia tak suke pada si polan dan si polan.. pehtu A akan tanya pada mcnods perasankah mcnods pada sikap dia yang endah tak endah pada si polan yang dia tak suke... mcnods rimas gak.. mane tak nye.. si polan tu takde wat pe pon kat dia.. yang dia nk benci sikap si polan tu wat pe.. bukan nk buat pakwe pon...

Si A selalu bercerita pada mcnods.. yang dia kalau tak suke kat seseorang dia takan ckp ngan orang tuh.. macam yang dia buat kat opis lama dia... dia kata dia akan psyco orang tuh.. dia takan cakap... even kalau perlu cakap pon dia akan pas note je... (cerita opis lama dia ) aih! Ini macam punye orang pun ade ke? Kalau dah namanya bekerja bawah satu opis... jadi la professional sket.. ini nak main psyco2 orang plak.. (dalam hati mcnods- sian la si A ni.. ngaji ugama tinggi2 tapi tak pernah nk praktikan ajaran rasullah.... sudah rasul bersabda jika seorang mukmin yang hidup berjamaah tidak bertegur sapa lebih dari 3 hari maka api nerakalah habuan nya... please correct me if the hadith is wrong. Akan tetapi untuk mereka yang mula bertegur sapa akan terlepas dia dari dosa itu) kesian betul kan si A. Dia pikir syok dia je nk pre judge orang takmo tegur orang... em.. time tu mcnods pon kate la dalam hati.. suke hati kamu lah.. mcnods takmo bersengkokol dengan kamu....

kemudian merebak plak ketidak sukaan dia tu pada orang lain... sbb nye orang tu suke2 perli orang.. dan dia terkena perli tuh.. sekali lagi dia ngadu kat mcnods.. dia kate.. tak suke la kat polan tu.. ade ke dia kate kite ******* ei.. terasa betul la kite... ok skang nk benci polan yang ni plak.. em.. A kate kat mcnods... perasan tak awak kite tak layan sangat kalau dia ckp ngan kite.. sbb kite tak suke la kat dia.. kite diam je kalau dia ckp... adoh... lagi sorang dia benci...

Mcnods duduk termenung dan berpikir... ai Si A ni pasal ape la cepat sangat judge orang... awak tu perfect sangat ke? Awak tak perasan ke yang sikap awak tu lagi annoying... peramah tak tentu pasal tak kena tempat... OMG.... mcnods dok pikir... macam mana caranya untuk menjauhi si A ni.. em.. no wonder la sume orang kat opis lama tak suke kat dia... even bos pon tak sabar2 tunggu dia blah... huhuhuh... rasanya sekarang mcnods dapat tangkap.. kenapa bos dia tak bagi dia buat keje lagi... kenapa bos dia jarang soh dia buat macam2... maybe itu adalah constructive dismissal..cume dia je yang tak paham2... uh skang mcnods plak terpaksa hidup berjamaah dengan orang sebegini... you better behave yourself ok..

Dalam mcnods dok memikir punye pikir.. tibe2... owh... A pon tak suke mcnods plak... huahuahuahauhauhauh kelakar.. ribut takde ujan takde.. tetibe dia tak suke mcnods... A tetibe takmo ckp ngan mcnods... bile mcnods tegur A dia wat pekak.. atau pun A memang pekak kot?! (owh kesian kalau A memang betul pekak) mane taknye.. depan muke dia orang tegur pun dia takmo jawab... even bg salam pun dia diam... (owh lagi satu tindakan menidakan hadith rasullullah di mana menjawab salam itu wajib ye!) ok takpe A takmo ckp ngan mcnods it’s ok.. dont mind.. maybe itu ketenangan buat mcnods.. tak payah lagi mcnods menghadapi sikap dia yang anooying.. please la A... sedarlah.. kenapa kamu sibuk dan melihat keburukan orang dan kamu nak membenci orang itu atas keburukan orang itu... apa kamu tidak mempunyai keburukan kah untuk kamu pikirkan dan benci???

Takpe lah A.. at least mcnods sudah cuba tegur kamu.. tapi kamu yang tak mau jawab.. tangungjawab mcnods sudah lepas... yang lebih kamu tanggung la ye A...

Wahai si A.. walau kamu membenci mcnods... please la.. get out from my life.. i dont need you in my life.. dengan melihat muka kamu saja mcnods rasa nyampah! Sbb kamu tu suke bertindak tak bertempat.. cakap over... tak payah la kamu bersusah payah bahu bersaing dengan mcnods... kamu bukan saingan mcnods... i dont even think of it... pergilah kamu buat kerja kamu dan jangan kamu ganggu mcnods... mcnods tidak benci pada kamu... Cuma kamu bleh tak jangan buat mcnods benci kamu... mcnods sudah maafkan kamu... mcnods tidak mahu ada apa2 lagi sangkut paut dengan kamu A.. even di dunia atau di akhirat tidak lagi ingin mcnods berjumpa kamu A... kehadiran kamu tidak membawa apa2 erti... tamatlah riwayat si A yang *$%&$*^%$%$#

Cik bunge.. please ye.. dont you ever spoil my mood by mention A’s name again in front of me.... A is just a junk who visiting my life rite now.. that is why i always smell bucuk.. hehehe... tempias bau si A... :D

Ok.. so mari kite pulang ke rumah dan mandi bagi ongi.. yeay! Selamat pulang kerja semua...




http://mcnods.fotopages.com