Friday, February 13, 2009

bangla...

Assalamualaikum... gaya macam pembaca berita radio... hehehehe.. ni terpengaruh ngan Din Beramboi la nih... em.. Bangla... memang dah melimpah ruah ramai benar deme ni kat mehsia.... asal nk beli makanan je tgk muke Bangla... nk masuk toilet derang gak... g shoping complex derang gak... sampai mcnods tengok satu hari tu kat Pekan Rabu... depa employ Bangla buat bauhulu... em... compem la mcnods tak pegi beli...
mcnods suke makan subway... pehtu asal nk beli je bangla jugak yang jaga... ade yang baru tu tak reti nk cakap melayu... jadi payah plak... adeh... tension gak.. rasa macam bukan dok kat mehsia je... nk beli barang pon susah.. sebab bangla yang jaga dan ade yang tak paham melayu... tension gak..
Bukan mcnods nk cube bersikap racist.. atau pon perbedaan nationality... mcnods pon pernah wat legal aid untuk migrant workers and most of the migrant worker is this fellow...
Derang ni orang kate memang tak reti kenang dek untuk atau pon kacang lupakan kulit atau pon dalam aspek lain derang ni selalu nye lupe diri dan lupa daratan... ha punye le banyak peribahasa mcnods bagi untuk bangla nih....
mane tak nye... mcnods nampak tahu dan mengalami sendiri.. mat bangla ni yang tak tau ler derang ni nape perasan sangat hensem smpai kalau orang pompuan mehsia ni senyum sket je terus je ikut ingat kan kite ni suke kat derang..
tak cukup dengan tu.. ade juge yang tak malu atau pon orang kate kurang sopan smpai tenung pompuan2 malaysia ni macam nak makan... tambahan yang cantik2 tuh lagi la tenung macam nk telan... masih tak puas hati mcnods tengok... derang ni juge bertindak berani sebab nye ade yang awek cun berjalan ngan pakwe atau husband pon derang nk tackle... pendek kate derang ni memang melampau la mcnods tengok... tak ambik hirau langsung sensitiviti rakyat Malaysia... orang kata datang negara orang hormat la sket...
Mcnods dapat kenal pasti kenapa derang bersikap demikian.. sebenarnya derang ni desprate sangat... ade yang memang mencari-cari nk tackle orang mehsia ni.. biasa la orang malaysia ni terutamanye perempuan bekerja ada duit baik lemah lembut sopan santun... ha gitu bunyi nye.. kalau kite tgk sendiri pon berapa ramai wanita malaysia yang kawen ngan orang2 nih... lepas tu berapa ramai plak yang dianiaya... maaf la kalau mcnods eja salah mcnods handicape sket mengeja dalam BM... hehehe
itu satu... ade kakak ni dia cite derang ni plak kalau naik bus ke lrt ke mesti nak ambik kesempatan... kalau orang ramai derang suke himpit2 kat kite... pehtu kalau naik bus walaupun tak penuh dan masih ade banyak tempat kosong sibuk dan dudul sebelah perempuan especialy malaysia... memula mcnods dengar je le.. tapi hari ni mcnods alamainye sendiri... bengang gile kat bangla tuh...
mcnods naik bus dari stesen bus.. so time tu banyak la sangat lagi seat kosong... pehtu bus stop yang kedua ni bangla ni naik... punye la banyak seat kosong tu nk gak dok sebelah mcnods... pehtu plak tuh tau le mcnods ni tak la kurus kan... dah plak tuh dia tu kurus... himpit plak kite macam tak muat je seat tu dia nk duduk... selama ni kalau ade cina ka india ka even melayu yang dok sebelah mcnods takde le smpai berlaga bahu... adeh.. geram gile... bila bas kona dok sengeng2 ngan mcnods ei... nak marah rasa... kalau takde tempat kosong tak pe la.. ini belamabak tempat kosong.. yang lelaki duduk pon ade... nak gak dok sebelah mcnods.. nyampah betul... dah tu dia ti kan kurus.. bahu dia tu mcnods tgk dan melebihi smpai ke seat mcnods dah... geram betul..ei bengong giler...pehtu buat2 tido plak... kepala tu dok terhanguk2 kat mcnods... bile mcnods buat macam tak suke je.. dah tak tido plak.. pehtu dok tgk2 kite plak.... geram nye... dah le ngadu kat orang tu pon dia wat dono je.. sedih nye... sedih sangat...
mcnods memang bengang le ngan bangla ni...nyampah.. skang mcnods rasa macam nk hantar je sume balik negara derang... benci2... ei....
memang betul la cerita-cerita yang mcnods dengar dan insiden yang mcnods tengok... bila dah alami sendiri baru rasa lagi sakit hati...
Mcnods sekarang ni amat la berharap supaya malaysia ni tak lagi di limpahi bangla.. mereka dah terlalu ramai... rasa macam bukan dok kat malaysia pon ade... ni buat mcnods lagi begang... itu je la kot... mcnods pon dah tak larat nk teruskan... yang penting mcnods sangat la sakit hati bile mat bangla cube mengorat wanita2 malaysia atau pon mengambil kesempatan... rasa macam nk buat sumthing yang biar dia rasa sakit dan takut untuk buat lagi tah ape2 kat wanita malaysia...
hilmi tu lagi teruk dari bangla.. tangung la dosa akhirat nanti selagi tak mintak maaf dari mcnods.. hidup hilmi takan tenang... mcnods sangat terkesan dari apa yang terjadi...
http://mcnods.fotopages.com

No comments: