Glitter Words
Ninja!

Tuesday, July 11, 2006

yeha... dapat regist akhirnya...


Fuh today alhamdulillah... lega sangat-sangat... kire ok la.. semua hal dah selesai.. cume agak penat.. tapi tak pe la penat itu mendatangkan faedah no hal... em... pepagi lagi dah pegi kelas PP(profesional practice) em... kire kelas nih agak strict la... sebab nye..subjek nih ler yang akan memberi persedian kat aku nak jadi seorang lawyer... ce... dlm hati aku dah bersinar dah nmpka masa depan... hopefully akan termakhbul la cita-cita ku yang sejak darjah dua nih... aku memang dah terlmbat dah.. aku tau kelas PP nih memang terkenal ngan ketepatan masa.. ape nak buat.. aku keluar rumah dah awal dah.. tapi tuh la jalan jem la.. ade drebar bwk keta macam nk makan angin... bukan salah bwk slow.. tapi reasonable la sket... takan ler kat highway nk bwk 30 km/j kot giler... pehtu satu lagi sekatan kat depan pintu main gate uia.. waduh-waduh... pak guard pepagi nih ler dia nk naik atas bus cek... tungu lagi.. tapi aku smpai tak ler lewat sangat... aku parking keta pehtu aku lari cepat-cepat... kire today hari aku berlari-lari la.. lari sana lari sini... heheheh... pagi agak mendung la.. tapi aku suka jugak cuaca gini.. rase cam winter je... rindu nye winter... ceh.. sempat berangan lagi tuh... em. nujor ler kelas takde la kat tingkat pat.. ground floor je... mujor la sgt... aku lewat dlm 2 minit je... ok la... tak lewat sgt... then bile aku masuk je kelas.. aku rasa macam asing sangat-sangat.. apsal la takde muka familar yg aku tgk... waduh... salah kelas ke aku... pehtu bile tanye sister yg dok sebelah aku tuh... cume nk confirm kan je lbetul ke kelas aku... bile dia kate ha ah ni kelas PP.. baru aku pon dok dgn lega... hehehe... aku pon mane ler kenal lecturer nya lagi.. baru first time tgk tuh.. anam lecturer tuh NIK HAIZAM... em... aku bayang lain tapi tgk lain... takpe la... ok la... aku tgk dia cara dia cakap.. buat aku rasa macam semangat je nak belajar ... adeh.. gituh le plak.. pehtu dia [pon lecture ler tentang course nih... bla.. bla.. bla... pehtu dah abes assign dah plak kerja... memang dia kata section dia mmg dia akan bagi bnyk kerja.. tapi aku rasa ok je.. sebab mmg dunia lowyer mmg bnyk kerja... mane leh relax goyang kaki je... em... tapi kerja dia bg tak ler susah sgt... cuma soh cari partner je.. nk tubuh firm baru... cece... dah nk buat firm tuh.. heheh.. tapi partner limited dua org je satu firm... em... dia soh wat nama firm dan sebagainta yg di perlukan... adeh.. aku tgk kiri tgk kanan.. ngan sape aku nak partner?? cam tak kenal je muka-muka dlm kelas nih... pehtu aku pon elek la cool je.. kalau takde partner aku leh partener ngan madam aku... huahuahu... pehtu dah abes kelas tuh.. tetiba aku nampak yusimah... tetiba dia tanya aku.. nk jadi partner dia dak... disebabkan aku pon agak blur... dah ler pepagi buta lagi.. dok dlm kelas sejuk plak tuh.. tak leh nak berfikir... pehtu aku pon ha.. partner.. ok je la... pehtu dia pon.. ok.. bile kuar je kelas.. adeh nampak plak nad... pehtu nad kate la.. eh kite semua satu section wani ngan ada.. jadi campur aku ada pat org.. so bleh la dua-dua org ... aku pon terkedu... bleh aku tak ingat wani ngan ada dan nad pon satu section... tapi aku dah setuju ngan yus nak jadi partner... aloh sian plak.. rupanya wani terlmbat dtg kelas.. pehtu bile smpai cari kelas tak jumpa plak... last2 dia tak masuk... ada plak dia gi test keta... adeh... em.. takpe la.. dah mmg takde rezeki dah kot... hehehe... sory korang memang tak ingat ler.... adeh... pehtu sambung lagi bab register manual nih... em... aku lepas abes kela PP aku lari lagi gi kuliyyah IRK.. pehtu aku gi bilik lecturer tuh.. tgk ade lagi form aku kat depan bilik dia.. makin bertambah ngan form-form orang lain.. pehtu aku rasa memang dia takan pick up form-form tuh.. so aku pon gi balik la main office irk.. tanye abg tuh.. pehtu dia soh cari kat office general studies plak.. aku memang kepeningan.. sebab kuliyah IRKHS nih memang bnky gile department... pehtu department dia plak berterabur... dah plak aku nye lutut tak baik-baik lagi sejak jatuh kat DESA WATER PARK... terpaksa la gune lift... adeh.. kalau tak biase menapak je naik bangunan... pehtu ke hulu ke hilir.. aku cari department general studies.. pehtu jumpa gak... nasib la baik... pehtu aku ckp ler ngan kakak kat situh plak.. dia kate dtg dlm kol 1030 lecturer tuh ade kat sini... aku kata aku ade kelas... pehtu kak tuh kate kol 230 pon leh dtg... orait la tuh ade optional... aku tipon wany tanya dia ada kat mana... pehtu wany ajak gi breakfast sama.. aku pon gi ler breakfast... pehtu gi kelas same... tension laplak kelas takdak lagi... pehtu aku pon gegas gi lab... tgk lab penuh gile org dok add and drop aduh.. pehtu aku nampak rahmah... pehtu mintak ler gune pc jap.. cek aku nye confirmation slip tgk.. clerk public law deparment tuh mandai je letak aku setion lain.. dah kalau tak clash ngan subjek yg aku nk add kat IRKHS tak pe la.. ni clash plak... adeh... aku pon rayu ler kat dia... pehtu memula dia kata tak leh... dah penuh.. aku kate aku mmg takde choice bukan sesaje... pehtu dia pon tukar ler... alhamsulilah setteld.. pehtu aku tgk jam kol 1045... aku pon lari plak ker IRKHS balik.. sebab kakak tuh kate lecturer akan ada kat situh time tuh.. nasib baik ler bile aku smpai je mmg org ramai tgh dok minta approval dia.. pehtu dia pon kate.. i only except law and economic student right now.. any toher course please wait until evening... guf.. kebetulan aku sorang je budak law dlm reramai tuh.. aku pon dapat ler... alhamdulillah... lega tol... dapat ler aku regist kesemua subject tuh... lepas regist timet uh kol11 dah.. waduh aku ade kelas nih.. pehtu lari plak ke law... mmg lari atk tipu... dah plak ujan aku tak lalu dah bwh bumbung.. kire redah je.. sampai je kelas lecturer takdak lagi... lupa plak aku satu kelas ngan syahirah.. dia ada bg tau lecturer tak dtg.. waduh... aku nih asik lupa je.. pehtu aku masuk jugak le kelas cari member2.. tgk2 ade semua.. nad , syirah, wany, fuzah,dijah.. dan ramai lagi.. aku gi dok sebelah syirah... heheh agak depan gak ler... :D em... pehtu ckp2 kejap.. tetiba nad kate nk ikut aku balik.. same ngan wany.. pehtu aku ok je... tapi kelas lepas kol 1 la... nad kire dah abes la kelas... em... pehtu gi bilik syed thariq.. lecturer untuk course criminal procedure..aku regist plak tutor... aku gi plak kelas kol 12.. last for today... madam shamsinar.. ajar public international law(PIL).. em.. kelas tuh aku gk agak ramai ler gak yg aku kenal... kire best gak ler.. cume tak tahan.. madam kate tutorial ada 20% giler bnyk yuh... pehtu ade PBL... waduh.. lagi tak tahan nih... em.. takpe belajar kan... start belajar dah... keen beli buku statute. bnky ler... adeh.... habis je kelas PIL... tetiba wany kate cancel la.. dia ngantuk plak.. nak balik tido.. em.. takpe la.. gi ler balik tido.. elok aku nk sms nad kata cancel... mak aku tipon dulu.. soh balik umah plak.. sebab tok aku nk pi bank... so aku pon kene la balik.. elok nk sms lagi..turun bawah nmpk nad... so tak jadi ler sms... em... aku hantar dia smpai kolej dia pehtu aku trus balik... yeah best nye... lepas tok aku gi bank.. tok aku belanja beli KFC.. sebab aku dok merungut lapar.. mmg lapar tahap gaban time tuh... fuh.. aku balik umah trus makan tak ingat dah... tetiba eismael plak jaga tido.. layan la plak dia.. penat nye layan raksasa kenit tuh... pehtu agak-agak dlm kol 4 tuh aku letih dah yg amat... aku bg mandi raksasa tuh.. pehtu bwk dia turun bwh tinggal dia.. aku pon jalankan project aku.. tido.. yeah... gituh ler.. lepas bangung tido jalankan rutin seperti biasa... makn mlm tgk citer korea.. tgk AF... dan akhir skali aku dok depan PC tulis blog.. mekasih ler sesape yang sudi bace blog nih... :D rasa sonok gak ler today.. dah ler jumpa kawan-kawan yang agak lama dah tak jumpa... ok la tuh... :D em... ok good nite nak tido awal la rasanye.. sebab esok nye kelas pon awal gak.. kelas PP lagi kol 8 tuh.... nasib la... heeheh... adios.....

p/s: gmbar tuh adalah gmbar raksasa kenit.... sekali mengaum pekak tinger den... hehehe...

http://mcnods.fotopages.com

No comments: