Monday, April 14, 2008

cendol..


tak tau ler plak nape kan kite tetiba obses plak dengan cendol.... em... last week kite balik kelantan... masyaAllah... punye le panas cuaca kat kelantan tuh... memang tak tahan ler sgt...
panas sgt musim kemarau kat kelantan nih... kire kalau dok saje dalam umah mesti berpeluh je jadinye... waduh-waduh.... ape lagi kalau dah panas tekak pon panas ler... atau erti kata lain tekat haus ler... heheheheh tapi kat kelantan takde plak ramai org jual cendol yang siap dah...a deh.. lupa plak kite nak beli loncong... sedap woooo.... macam mana bleh tak ingat la plak... heheeh.... nasib baik ler balik kelantan pon baba yang sponsored... kalau tak mane le kite ade duit nk beli tiket bus... memula kak ih nk sponsored tiket bus... tapi kesian plak dia... dah ler lecturer yang baru bertapak eehehehehe...

ok berbalik le citer pasal cendol nih.. emmm sedap woo cendol... lagi best kan makan cendol time panas-panas... cendol tu plak mesti cendol yang dia kisar ais dia macam ais kacang... fuh... mangkala sempoi ja rasa.... em....
kite ingat nk ajak ler sesapa kawan-kawan kite pegi makan cendol.. tapi macam tak berkesempatan je... jehehjejej.... sape nk belanja kite makan cendol angkat tangan... pehtu tadi gi antak nenek kite gi surau ade majlis ilmu... time nk hantar tuh elok pakai je tudung mael pon sibuk nak ikut kite gak.. pehtu sebelum gi surau.. singgah beli kuih jap... time nenek kite turun je gi beli kuih.. kite ajar la plak mael... kite kate kat mael.. abg nanti toknek naik keta abg mintak dua inggit nak beli cendol tau... heheheh dia ngaku je... tapi tekejut plak bile elok je nenek kite naik keta dia mintak betul-betul.. pehtu bile nenek kite bagi duit RM10 sekeping.. dia bleh kate plak... toknek.. abg mintak dua ringgit tapi ni satu je mane cukup abg nk beli aiskrim... huahuahuah... mael tak paham yang RM10 sekeping lagi mahal nilai dari dua keping singgit... huhuhuhuh dah sampai kat surau... tingal nenek kite kat situ...

on the way balik kite singgah beli cendol yang agak suam-suam kuku la sedap nye.. tak sedap sgt ler... biase je... pehtu kite plak pegi kedai ah chai beli aiskrim kat mael.... elok je smpai umah trus mael nk makan aiskrim.... lepas makan aiskrem apa lagi dia pon trus gulingkan badan atas tilam dia nk tido la tuh.. pehtu kite pon meniggalkan dia senyap-senyap supaya dia tido.... hehehehehe gitu ler cerita nye... lepas tulis blog ni kite rasa macam nk renovate bilik sket ler.. bosan plak tgk bilik kite yang macam tak best je. nak bagi lawa sket... em... ari tu gi CM... ade nampak lampu dia letak dalam bola rotan kale-kaler... cantik jugak... em.. memang cantik ler... nanti kite ade duit nanti kite nak beli la letak dalam bilil mesti lawa... heheheheh dah lama tak bagi lawa bilik.... meh ler kite share bagi tunjuk bilik mcnods... kalau ade gmbar kite letak ler kat sini...
hehehehh kite cari gmbar kite.. tetiba plak hardisk tu abg kite bukak dia bawak balik... hehehe nk wat macam mane kan... takde rejeki ler tu...

http://mcnods.fotopages.com

No comments: