Wednesday, April 30, 2008

LOVE

cewah-cewah.. topik.. macam best je kan... dalam dunia ni CINTA tu amat berkuasa... ye le.. dulu kite pernah cakap kat sorang kawan kite... kite cakap.. awak senang le cakap kat kite lupekan je la mamat tu lupakan je la mamat tuh... pehtu kite cakap plak... eh awak ingat senang ke nak lupakan orang tu kalau kitedah cinta kat dia... walaupon orang tuh selalu sakitkan hati kite.. walaupon orang tu dah terang-terang berlaku tak jujur... tapi sebabkan cinta itu la terus tak rasa semua tuh... kite cakap ler kat kawan kite tu... u never feel how strong LOVE is.... this is the POWER of love... ha skang nih bile dah kene atas batang idung sendiri baru nk ngaku... ha ah ye la.. hebat nye kuasa cinta tuh... so sape lagi nk cabar kite.. taknak ngaku bertapa kuasa nye cinta tu...

ok itu cinta konsep nye kalau cinta pada manusia... seperti dendangan lagu saujana tajuk 5 cinta..
dalam lagu tu... derang ade nyanyi dia kata..

CINTA KEPADA ALLAH
CINTA KEPADA RASUL
CINTA KEPADA IBU BAPA
CINTA KEPADA UMMAT
CINTA KEPADA KECEMERLANGAN..

kalau tak percaya cari ler album saujana yang album cinta tu... memang semua lagu dalam album tu kite suka.. memang best sgt... dan sangat mendefinisikan erti cinta yang amat luas... tapi walau cinta kepada apa pon... kuasa nya memang kuat!

pernah jugak ler saye jatuh cinta beberapa kali.. tapi malangnye.. cinta kite tak berbalas... heheheh tak payah kesian ler... sebab nye bile kite pikir balik macam kelakar pon ade.. takpe ler kan... cume akan cube belajar untuk cinta 5 perkara bak kata lagu saujana tu kan..

pehtu ade plak cinta berbalas kisah seorang sahabat ni... yang ni memang kire first love dia la... tapi malangnya... sahabat ni sayang kat dia bagai nak rak... wah... sayang beb... sayang sangat... tapi tengok dia macam tak reti plak nak hargai kasih sayang sahabat ni...

tak tau ler ape lagi yang dia nak.. mungkin dia nak tipu kot... sahabat tu smpai tau macam-macam... dia tipu itu ini.. tapi sahabat ni senyapkan jugak la... fuh... sebab ape.. sebab sahabat ni sayangkan dia.. sahabat ni tak kesah sangat la dia tipu sket-sket pon... tapi makin lama makin lama kan... dia punya penipuan tu bukan kecik la.. uih besar rupanya... tapi itu la kisahnye... cinta punye pasal...

sahabat tetap sayangkan dia nih... tapi dia ni selalu sakitkan hati sahabat nih... salahkan sahabat nih walau atas kesalahan orang lain... menangkan orang lain.. uih kesian kite tgk kat sahabat nih.. cinta punye pasal sahabat nih simpankan je dalam hati kesedihan dia... kadang-kadang kite tengok la kan sahabat ni macam kene guna-guna kan plak ngan dia nih... ye la mane tak nye.. sahabat ni kate... dah banyak sangat benda yang dia nih tipu.. konon nye ade kereta macam-macam ler... ade banyak rumah la konon nye la ...pehtu ada itu ada ini... pehtu bile dah lama sket lain plak cerita nye... em... sahabat ni diamkan je ler...

tapi mungkin itu kuasa cinta... siapa tau... kalau bukan sebab kuasa nya cinta takan la sahabat ni nk stay lagi dgn dia ni kan... memang dasat pon cinta sahabat ni pada dia tu... tak tau ler napa dia tu tak reti nak menghargai sahabat nih.. kite kesian tgk sahabat nih.. tapi kite tak tau macam mana nk tolong... kite dah usaha untuk tolong sahabat ni... tapi kite tak terdaya... kite hanya mampu menagis tgk nasib sahabat ini... kite berdoa semoga sahabat ini akhirnya akan di hargai oleh dia... kerana setahu kite la kan.. sampai sekarang tak kire apa yang terjadi pon.. sahabat nih masih lagi sayang dan cinta pada dia... setelah apa yang dia buat pada sahabat ni... ..

itu kisah cinta yang hebat... biasa la kan.. orang kata kalau first love tu memang la susah nk lupakan..

kite teringat kata-kata ustazah zaimah mase tu kite sekolah menengah ler.. tiap-tiap hari jumaat kite ade usrah.. memang best ler time usrah tuh... sbb setiap murid ade grouping usrah dia masing-masing... kite kene ler ngan ustazah zaimah... em... kite tak lupe ape yang ustazah zaimah cakap... dia kata...

cinta ni mampu mengubah manusia... dia kata... contoh nye... kalau manusia ini cintakan seseorang.. dia akan ikut buat apa orang yang dia cinta ni suka... dia ade bagi contoh yang paling mudah.. dia kata andai kata kite cintakan Allah... kita akan sentiasa buat apa yang Allah suke.. kite akan sentiasa solat... beribadah dan sebagainye... kalau plak kite cinta kan seseorang lelaki... kite akan buat ape yang lelaki tu suke... contoh mudah kalau lelaki tu suke tgk kite pakai baju biru.. kite akan pakai baju biru... kalau untuk lelaki pulak... sebaliknya... jadi ustazah selalu berpesan... letakan cinta tu pada yang hak... bermaksud...jangan lebihkan yang tak perlu dan kurangkan pada yang perlu... utamakan cinta pada yang lebih perlu di utamakan...

ade lagi cerita pasal cinta.. ustazah kate.. kalau kite nak cinta seseorang.. kite perlu la cinta biar berpada... sebabnye.. hati manusia itu mudah di bolak balik kan... selalunye kalau kite terlalu cinta ianya mungkin akan bertukar pada benci... begitu jugak sebaliknya.... em... dan satu lagi kata-kata yang kite agak mengakui kebenarannya...

kite pernah usrah dengan cikgu haryati... pon ade berkata pasal cinta... pesanannye lebih kurang macam cikgu zaiimah jugak la... cume dengan cikgu haryati dia ada sedikit penambahan.. sebab cikgu haryati dia dok UK agak lame.. then dia ade cakap ade sorang orang putih if i'm not mistaken kind of nany la.. time tuh dia belum kawen lagi... that nany macam tingal sebelah umah dia... nany tu selalu pesan kat dia... dia kate.. dear yati.. u have to remember this.. MAN GIVE LOVE TO GET SEX AND WOMEN GIVE SEX TO GET LOVE... it always like that dear... that give a very deep impact on me...

huhuhuh so wahai sekali kawan-kawan.. ingat ler kite.. beringat ler kite tentang cinta ini yea... definisinye berbelit-belit tidak ade yang tetap... itu hanya pasal cinta manusia.. belum lagi kite cerita pasal cinta pada harta... cinta pada pangkat... cinta pada kemasyuran.... fuh... kalau masuk bab tuh... memang tak abes ler kite tulis blog mesti lagi panjang berjela punya la..

entah ler kan.. kadang-kadang benda yang universal dia punye explaination pon mesti besar kan... kite pon hati dah bengkak ... heheheh rasa nak marah pon ade... lain kali kite smabung bukak bab citer pasal marah plak yea... huahuahuh.. eh tak leh ketawa... sbb kite marah... so huarg!!! huarg!!! dah ler tunggu sejam setengah.. pehtu adik on takmo tolong kite wat sandwitch plak dah!! ei geram ler gini.. mane larat nk wat sorang-sorang banyak tu beb...

http://mcnods.fotopages.com

No comments: